Semester avklarad! (varnig för långt dravel..)

Nu sitter jag här igen i mitt rum i England. Har precis ätit lite mat och packat upp allting. Känns skumt att vara här igen faktiskt. Nu när jag varit hemma i Nypan igen så inser man hur bra man mår runt folk som känner en, att man får vara runt sina nära och kära helt enkelt. Sen vet jag också att det har ju faktiskt varit som "semester", jag har inte behövt oroa mig för pengar, gå upp tidigt och jobba eller betala räkningar och mat, så som man faktiskt måste göra annars när man bor i Sverige. Jag vet också att jag skulle bli sjukt trött på livet där som man blir ibland, man tycker att allt är tråkigt och att man bor i en håla.
Ändå så kan jag inte låta bli att känna att jag faktiskt saknar det, jag saknar att ha ett "liv" där jag gör vad jag vill, träffar vilka jag när jag vill (nu låter det ju som jag är instängd i en fängelsehåla här, men så är ju inte fallet!) och att faktiskt kunna gå ut på stan eller krogen och faktiskt träffa folk man känner. Visst har jag träffat vänner här som jag säkerligen kommer ha kontakt med hela livet men det blir inte riktigt samma sak. Hade man varit samma vänner under andra omständigheter liksom? Jag vet inte.

Jag får helt enkelt göra det bästa av tiden här, kämpa på som jag gjort hittills och se hur länge det bär. Jag har ju ändå varit här i 5 (!) hela månader så några till ska väl vara en baggis och många stunder är ju faktiskt bra stunder här. Nu i vår har vi ju även mycket att se fram emot, med diverse tripper och förhoppningsvis nåt besök även om jag faktiskt hellre åker hem o hälsar på :P

Om man ska sammanfatta tiden i Sverige som gått så kan jag sammanfatta den som GRYM! Det har verkligen varit full rulle heeela tiden men de har de varit värt! Det har varit vinkvällar med mina allra bästa, julmys ute hos mamma och pappa på landet, en tripp upp till Norrland, en del svängar till stallet, hälsat på vackraste hästen och min underbara katt. Har kanske druckit för mycket vin, sovit för lite o varit uppe lite för länge för mitt eget bsta men VA FAN! Man lever en gång och min hemvistelse kunde inte ha blivit bättre, oavsett om fylleångest alltid hör till mer eller mindre ;) Så tack alla som som bidragit med sin närvaro och gjort dagarna, kvällarna och nätterna underbara! :)

Jag kämpar vidare och ska uppdatera lite mer nu, det har helt enkelt inte hunnit med tidigare. puss hej!


Kommentarer
Postat av: Peppan

Bra att du kommer uppdatera mera nu när du är i england igen. Så att jag har något att läsa gissa om jag känner likadant som dig om livet och kompisar jag sitter ju ute på visschan liksom. kanske det går att planera on ett besök i london i vår innan du åker hem. när det blir lite varmare skulle behöva handla lite roliga kläder. Kanske marcus kan åka med?

2010-01-06 @ 17:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0