Höst och en månad

Först och främst vill jag slänga iväg en stoooor kram till er underbara där hemma, vänner och familj, som kommer med värmande ord och stöttar när det är lite uppförsbacke här borta! Det hjälper ska ni veta :) <3

Har idag varit här en hel månad, kan ni förstå det?? jag kan det iaf inte, tiden har gått sjuuukt fort! Men har ändå hunnit med så mycket, besök London, Cambridge, Peterborough, diverse småbyar runt om, zoo, parker och en massa shopping så klart ;) vad hade man gjort om man varit hemma liksom? Två lyckade utekvällar på sin höjd och bakismat på Rhodos :P haha. Det låter ju bra nu iaf, men tror att man kommer in i vardagen mer och mer nu så om en månad gnäller jag väl säkert på att det är trist och inget finns att göra ;)
Hösten är iaf här idag, vädret är sjukt här. Igår var det 28 grader här enligt Ants telefon, värsta sommarvärmen med andra ord. Idag är det så kyligt att man bara vill dra fram höstjackan och den största halsduken men hittar. Är det samma i Svealand för tillfället eller?

Annars rider jag en del, mest ut med äldsta tjejen R och hennes ponny. Och ridturerna här, mina vänner, är ingenting jag är van vid. Fart och fläkt över stock, sten och alla de buckligaste stigar man kan hitta typ :P inte alls som hemma i Sverige med andra ord och jag är mest nojjig att hästarna ska göra sig illa men oj vad kul det är ändå :) R skriker "Raaace" och så är hon borta och det är bara att hänga på, haha! Gillar att hänga i stallet igen och bli lite skitig men oj vad jag saknar Bullersta, Daytona och allt som hör till..

Vet att två Harry Potter freak läser min blogg så kan meddela att jag börjat läsa första boken, haha. Bättre sent än aldrig antar jag ;) får se om jag gillar den när jag kommit in i den lite mer, så kanske jag också blir ett freak :)

Slänger väl ut lite bilder i vanlig ordning, en del från Cambridge i lördags och lite tråkiga omgivningsbilder från igår men ni får överleva det (Mamma vill antaligen se dom så.. )



Från ett av shoppingcentren, man skymtar favvobutiken River Island :)



Cambridge



Bilder från stan :) (dom små är klickbara)

Ha det bra där hemma! puss

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: matee

tjoho! inte bara mammadin som vill se bilder från omgivningen, jag gillar't! jag fick tillslut pengar till helgen iaf å nu är jag så "till mig" att jag inte vet vad jag ska hitta på :P vad gör du om helgerna? eller jobbar du 7days a week? det du skriver låter riktigt härligt, vilken vardag :) jag önskar dig lycka till med the ol' harry P, han frälser nog dig också! alohomora! (trollformel :P freak, jag? :P haha, inte ALLS på skoj) :*

2009-09-11 @ 08:32:35
URL: http://matildagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0