Lagom söndags-sliten..

Ännu en helg avklarad.. haha, gillar att jag bara bloggar när helgerna är till ända men det är ju bara på dom det händer nåt :P har iaf FF i helgen då familjen här i Tyskland och hälsar på förra au pairen.

I fredags gick jag och mina finska tjejer till lokala puben för att möta upp en ny spansk tjej, Desiree. Blev en tidig kväll eftersom jag på lördagen gick upp tidigt för att åka med Satus värdmamma och kolla på jakten. Toppen väder och mycket fina hästar. Efter det blev det typiskt engelsk frukost med alla ryttarna, trevligt! :) ska även rida med i jakten själv hoppas jag, vore skitkul att ha upplevt nåt sånt! :) senare på kvällen kom Satu och Ronja hit, vi gjorde tacos, drack vin och gjorde oss i ordning för party! Vidare sen in till stan med Yaiza och Desiree, båda spanjorskor. Även Ant och grabbarna kom och anslöt till sällskapet. Blev en hel del billiga smirnoff på Cromwells som vanligt innan vi drog vidare till Level 2 för dans. Riktigt kul kväll med massa dans, även grabbarna som aldrig dansar var riktigt i gasen och svängde sina lurviga ;) tog en taxi hem vid halv 4 med skönaste taxichaffisen som dunka bra musik med oss skrålande i bilen :) guld kväll med andra ord! Idag mår man ju dock som man förtjänar. Satu och Ronja har varit över en stund här och snackat skit och fikat, dom gick precis hem så nu ska man väl pallra sig ut med Bob på en prommis.

Imorn blir det stallet och på kvällen ska jag nog med Ronja till hennes stall och kolla när hon tränar. Hon ska tävla nästa söndag så då måste man ju dit och heja :)

Annars rullar livet på här, dagarna flyter förbi och tiden går fort. Skolan går bra och man lär sig mycket nytt, både när de gäller gramatik och saker som är bra att ha med sig i livet. Saknar er hemma så klart massa, speciellt igår ute på krogen. hade varit så kul om ni kunde vara här mina kära vänner och röja med oss english style ;)

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Majken

When you are coming home???

2009-10-11 @ 20:19:20
URL: http://metrobloggen.se/majkenssylta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0