6 andledningar till varför man (jag) aldrig ska bli tävlingscyklist

1. Cykla är i sig sjukt tråkigt, till och med med musik i öronen (dock går de alltid så lätt på fyllen, why is that?)
2. Mountainbikes är livsfarliga (på grund av ingen vanlig broms)
3. Cykelsadlarna är osköna på dom, små och jävliga trots stor rumpa som man tycker borde palla med de.
4. Man får ont nacken av att man måste böja huvudet uppåt för att se var man är på väg.
5. Man tar alltid fel broms när man måste panikbromsa (frambromsen alltså så man slår muttan i stången, aj!)
6. Det är helt omöjligt att se läcker ut på dom, man har alltid en sur sammanbiten min, samtidigt som man försöker andas genom näsan för att undvika att se ut som en flåsande hund.


Jag är övertygad om att ni håller med på samtliga. Hoppas bara min cykel hemma i Sverige inte ser detta. Det är en hederlig kärringcykel med tre växlar i stället för 27 och har vanlig broms som jag faktiskt gillar att cykla på (förutom i uppförsbackar)

Det var allt jag ville säga idag. Nu ska jag göra fish and chips :)



Kommentarer
Postat av: malin

heheh jaa du får koma till mig helt klart! :)

Men lixom guld o silver... funkar det eller?

Puss <3

2009-10-28 @ 10:50:18
URL: http://grejenarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0