Remember, remeber...

.. the 5th of November. (Som visserligen är imorn men iaf) Då är det något som kallas Bonfire night här i England (och på Nya Zealand) som påminner om våran valborgsmässoafton. En snubbe vid Guy Fawkes försökte 1605 spränga House of Parliament. Nu bränns en halmgubbe av honom på varje år på bål och det är massa fyrverkerier denna vecka för att minnas hans misslyckande. Ni som sett V for Vendetta vet ungefär vad de handlar om, även om filmen är lite annorlunda mot de som hände men men. Rörlig förklaring men hoppas ni fattar :) Marcus kan ju ta wikipedia till hjälp ;)

Vi har precis varit och tittat på en halvtimmes lång fyrverkerishow till musik :) Väldigt tufft måste jag säga, typ 7000 pers där. Påminner massa om nyår, det som fattades var dock en varm famn att gosa in sig i. Är stelfrusen nu så mina gostofflor åker på och jag ska göra mig en kopp te.

Fick tillbaka mitt engelska prov idag, gick mycket bättre än vad jag trodde så det var ju himla kul faktiskt :) Läraren nämnde nåt om att jag fick bäst resultat i klassen, hihi :) Skönt att få ett kvitto på att man untvecklar sin engelska. En del plugg att göra till på fredag men det ska nog gå bra.

Läst på facebook på flera håll att det snöar hemma i Svealand nu. Mysigt :) Här är det fortfarande ganska varmt på dagarna typ 15 grader eller nåt men ändå "höstigt" i luften så kvällarna blir kalla. Hoppas på att få en vit jul för här lär jag inte få se nån snö :) Så gör nån ängel åt mig nu medans ni kan ;)


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0