Kändisar?

För ett tag sen när vi var ute så träffade Ronja en kille som hon pratade med en del. I alla fall så berättade Ronja att hon var från Finland, här som au pair och bla bla. Svaret då blir att han nog hört om henne om hennes två skandinaviska kompisar. Det visade sig att han går på våran skola och att folk där pratade om oss som "the 3 Scandinavian girls" vilket jag tycker är ganska skrämmande, vi spenderar 4 timmar i veckan där liks. Så nu är ju frågan om man blivit lite lokalkändis eller om man helt enkelt hamnat i en skrämmande liten håla där alla vet allt om en, speciellt saker man själv inte vet (varför låter det sista om hålan så bekant?). Jag väljer att förneka och tror på det första.

Tyvärr finns det bevis på det motsatta. Folk lägger sig i varandras liv av någon anledning. Har pratat med en kompis till Ant ett tag och han berätta idag att en annan gemensam vän till oss sagt åt honom att hålla sig borta från mig för att vännen ville para ihop mig med Ant. Vännen har i sin tur sagt till mig att den andra killen är ett riktigt svin. Jag fattar inget, vad hände med att ge alla människor en chans och lära känna folk själv, och sen bilda en uppfattning? Det verkar som att detta förekommer överallt dock, och kommer säkert göra hela livet. Bäst att vänja sig.

Annars knallar det på här, snart helg igen och efter helgen kommer Emmy :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack Gumman du är bäst. Lyckats bli av med 4 klasser av 10 :P Typiskt att bli sjuk när man är uppbokad på mycket..

HAHA, Sarah du är ju känd vartän du går!! :)

Men sjukt att folk snackar om en när man inte ens gjort nått soeciellt eller sådär..

Ha en mysig helg med din syster!

PUSS

2009-11-27 @ 09:26:14
Postat av: mackan

Läängtar så tills du kommer hem!! vilket datum ska "Välkommen hem Sarah" plakaten vara klara??

=) puss

2009-11-27 @ 10:53:35
URL: http://mau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0