Tillägnat min familj och mina vänner.

Igår kväll fick min vän ett samtal hemifrån, sånt blir man oftast väldigt glad för här borta. Efter en stund hittar jag henne gråtandes och skakandes och hon säger att en av hennes bästa vänner där hemma precis tagit livet av sig. Hela världen rasar. Jag känner så oerhört med henne. Även om jag inte kan föreställa mig ett sånt hemskt sätt att förlora sin vän på.

Ni där hemma betyder så oerhört mycket för mig, om ni bara visste! Det är något man verkligen lär sig när man kommer bort så här. Ett litet sms, ett kort inlägg på facebook typ ett <3, eller bara några minuter på msn gör oftast hela min dag. Ni är alla underbara på ert sätt och har alla egenskaper som gör er speciella och som gör att det är just dig jag älskar och kommer så bra överens med. Så jag vill tacka Dig för att du är DU och ingen annan, tacka för att du är så underbar och förgyller mitt liv. <3

Tankarna går även till Dig vid en sån här händelse, du som inte valde själv att avsluta ditt unga liv. Samtalet den morgonen som jag själv fick när jag var i England första gången för snart 2 år sen. Fina Martin <3

Sentimentalt inlägg men jag hoppas i tar åt er och bär de med er, hela tiden!


Kommentarer
Postat av: Majken

Märkligt att jag just igår skrev ett inlägg till någon som valde bort sitt liv. Ryser i hela kroppen.. Och faktiskt, det värsta som finns är när människor som betyder mycket är långt borta. Tänk om det händer dig något när du är där?? Eller som när Petra var på Åland en hel sommar! Tänk att inte få finnas när ens viktigaste behöver en! Så packa nu lilla väskan och åk hem till familjen och tänk aldrig mer på att åka utanför Nyköpingsskylten!!

2009-12-12 @ 23:07:35
Postat av: mamma

Det är svårt för en mor att släppa iväg sina barn långt bort. Man vill ha dem nära, kunna finnas till hands hela tiden, hjälpa till, stötta.... Men - man vill också gärna se sina barn växa, vilket du gör nu min älskade unge. Även om milen är många, finns jag för dig - nära och alltid!

PUSS!

2009-12-14 @ 08:12:41
Postat av: Malin

Kära älskade vän, jag saknar dig oerhört. Och det är precis som du säger, när man får distans till saker eller då det är försent man VERKLIGEN inser hur mycket saker betyder för en.

Stackars din vän, man kan inte tänka sig att en nära vän tar livet, men man kan förstå och känna med sorgen över att förlora en nära vän. Jag tänker på våran Martin nänstan varje dag, och kan igentligen inte förstå att han inte finns med oss längre. Jag är glad att jag har dig min vän! Stor puss och kram från mig

2009-12-14 @ 21:14:56
URL: http://grejenarden.blogg.se/
Postat av: Erica

Heej Gumman!!!

Gud va ja saknar dej!!

Kom hem nu förtusan! <3

Puss

2010-01-26 @ 11:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0