Kyla, snö och 4 dagar kvar

Inatt kom "snön" till England. Ett lager på några centimeter som säkert är borta igen imorn. Folk här blir som galna, det enda som pratades om igår på radion var hur mycket snööö det skulle komma, att man skulle lyssna efter vilka skolor som skulle stängas, vilka vägar som plogades osv. Patetiskt och en smula galenskap. Visst kan jag förstå när man inte är van vid snö som vi är men ändå. Ett gott skratt leder det ju till iaf.

4 dagar kvar tills planet till Sverige lyfter, hoppas att snön är borta då för några flyg till Skavsta från London hade ställts in på grund av ovädret. Att inte få komma hem till julafton vore det värsta tänkbara. Jag längtar hem grymt mycket nu, men på ett sätt så gör jag de verkligen inte. Vet inte varför dock, kan inte riktigt sätta fingret på det. Kanske för att jag är rädd för att inte vilja åka tillbaka till England? Eller kanske är jag rädd för att jag kommer vilja åka tillbaka till England? Skumt det där. Men men, jag vet iaf att jag ska njuta av tiden i Sverige och inte tänka så mycket på livet här, även om det kommer bli riktigt svårt för att alla kommer ju fråga massa om det.

Inga planer finns för helgen än så länge, funderar på att göra inget faktiskt utan bara gosa ner mig med lite bra filmer och spara på slantarna. Har ju faktiskt varit ute varje helg sen i september, så lite kanske man ska spara på levern. Måste också inhandla sista julklapparna till familjen här men det kanske får vänta tills imorn, ingen lust att knalla runt på stan i snöblåsten.

Men men, nu ska jag sätta på DH och ha det mysigt ett tag innan min tvätt är färdig! puss

Kommentarer
Postat av: ems

riktat till morsan om hon läser detta: JAG har sannerligen inte vart ute på galej varje helg sen sep. BOJAAA på dig burre

2009-12-18 @ 12:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0