London igår och college imorn..

Hej på er! hoppas ni mår bra, hört att det regnar i lilla Nypan idag.. det gör det här med :( trist..

Igår var jag som sagt in till London, åkte dit med en annan svensk tjej som heter Julia. Hon är också au pair men en bit ifrån mig så vi möttes upp på tåget.. Väl framme var planen Madame Tussauds men när vi kom dit så var kön över två timmar lång :( så det får bli en annan gång.. så vi knalla ner till Oxford st i stället för lite shopping :) hittade primark som jag hört så mycket om och ojoj va folk det var :) och kläder så klart ;) hittade även ett snyggt linne att ha på mig när jag kommer till Sverige till jonnas fest på fredag :)
Sen tog vi tunnelbanan ner till Hard Rock Cafe där vi käka lite och köpte lite saker, det känndes som att det var ett måste ;) efter det knalla vi till Buckingham Palace och turistfota lite och sen tunnelbana tillbaka till tåget.. Allt detta tog ganska många timmar så det kommer ta några resor innan man gjort London, men sparar lite till familjebesök i oktober :)
Den långa dagen svslutades med en öl på puben med Anthony..

Nu ska jag göra mig redo för att cykla till college (i spöregn) för att göra nåt test inför min engelska kurs, se vilken grupp man hamnar i och så.. Ser fram emot att börja plugga lite lätt faktiskt :)

Ha det bra! måste kila nu.. puss

Lite bilder från gårdagen:


Kommentarer
Postat av: Majken

Ja man ska tydligen förköpa biljetterna dit så slipper man köerna har jag hört. Ja London tar sin lilla tid och du får inte missa Harrods. Men gå inte in med plånbok;)

2009-08-26 @ 21:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0